tisdag 3 december 2013

Advent

Första advent har passerat, vi firade genom att, som vanligt på första advent, äta älgkött tills översta jeansknappen åker upp, hemma hos farmor och farfar. Mycket gott.
Julgardinerna fick jag upp i tid, sydde nya, vita med stjärnor på, har lite svårt för det där röda tomtiga som hör julen till.. Dessa blev bra och jag är nöjd. Har sytt kuddfodral i samma tyg. Hönshuset har en ljusstake i varje fönster och stjärnorna är på plats inne i huset. Lagomt lite pynt, lite mer blir det framåt jul.. 

Igår var en händelserik dag här på Wilhelminas. Iallafall i förhållande till hur lite det brukar hända en vanlig måndag. Hittade en av guldfiskarna död i dammen, en tupp och en höna flyttade till Torsåker,,diskmaskinen gick sönder och Erling sov i sin egen säng hela natten. Vi var till Ikea en sväng och köpte ny matta till vardagsrummet och så ägnade vi nästan två timmar på gymmet. 

Alex håller just i detta nu på att installera en ny diskmaskin medan jag nattar lilleskrutt. 
Fick avbryta träningen idag.. Det var en liten liten Erling som gick ifrån sina förmiddagsbajsrutiner och sket ner sig nu i stället.. Så kan det gå.. Och då han som sagt brukar göra nummer två på förmiddagen hade jag inte ens skötväskan med. Hann med bänkpressen iallafall och det var det viktiga.

Träningen håller i sig, det går riktigt bra. Kör på med fem pass i veckan och just för tillfället är det fokus på basövningar. Testar en program, jag är inte så förtjust i program egentligen men jag ska ge det en chans, kör i två månader och gör en utvärdering sen. Det jag inte tycker om är att man inte läser av kroppen. Jag vill gärna köra mer om kroppen känns bra och kanske lite mindre om den är sliten och trött.. Dumt att Bromsa bara för att det står på ett papper. Men som sagt,jag kör på nu och utvärderar sen.

Erling är med för det mesta på gymmet. Ingen annan gång under dagen är han på så bra humör som när vi är på gymmet. Hårdrock och viktskrammel är den ljuvaste musiken i hans små öron. Det gör mig mycket glad! 

Nu somnade han så jag ska åka iväg till affären, jag bara måste ha popcorn, är inne i popcornperiod... 

Hur det gick för Tommy? Han tog medalj så klart!! Sjukt jäkla bra, så imponerad! Pallplats på debuttävling.. Tummen upp på det! 



Återkommer.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar