söndag 22 december 2013

Dan före dan

Julstress? Nej inte speciellt, nog har jag att göra alltid men inte stressigt, hur vi än beter oss blir det jul i år också. 
Nog tycker jag att det stressas för mycket och finns på tok för många måsten och framförallt såhär kring jul. 
Tänk så trevligt det skulle vara med en lugn jul, umgås med nära och kära. I klapparna till barnen finns hemstickade mössor och vantar och en och annan raggsocka som någon faster suttit och stickat under hösten. Ingen köphysteri, inte en massa dyra klappar utan tid. Att ge av sin tid. Tid är mer värdefullt än alla ting. 
Min syster gjorde en himla bra grej tycker jag. När våran pappa fyllde år senast så målade hon en tavla till honom. Hon gav av sin tid. Väldigt fint och personligt. Heja Stina! 
Hur man än väljer att göra, att göra egna klappar eller köpa klappar, bådadera eller ingenting alls så är det allra viktigaste att ha en väldigt skön jul, umgås, ät god mat och bara ha det riktigt jäkla bra tillsammans. 

Två dagar kvar till julafton men vi tjuvstartar lite i morgon. Då ska vi få fira tillsammans med min bror och familj. 
Innan dess ska jag baka lite. Småkakor, struvor och tårtor. Om jag hinner, Erling bestämmer.. :) 

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar