fredag 6 december 2013

Kråka i näsan

Så åkte jag dit också, förkylning från helvetet. Jag blir löjligt manlig när jag får en buse i näsan, tror jag ska dö, lite..
Det har varit en ofantligt tråkig dag idag, när jag vaknade klockan fem gjorde halsen ont och näsan rann så idag har vi stannat inne jag och Erling. Nåja, tills Alex kom hem, då stod jag inte ut längre utan vi packade oss in i bilen och for iväg i klass-2 varningsvädret till Valbo och köpte lite leksaker till Erling. Idag har han varit omöjlig, två knöliga dagar efter varandra, något i den lilla kroppen som jäklas tror jag. Han är ju strax över tre månader och växer snabbt. Idag har jag försökt roa han med alla medel men utan resultat, därav leksaksshoppingen, jag som tänkte vänta till efter jul.

Jag har klarat mig bra från förkylningar och elände i ett par år nu så det var väl dags nu, jag hoppas det går över snabbt..

Klass-2 varning ja. Näst värsta varningen på skalan. Jag vet inte ja men nog trodde jag det skulle bli värre väder. Det som kom kan man väl kalla vinterväder. det brukar som bekant komma snö i december och om det blåser samtidigt bör väl svenska folket förstå att det kan bildas drivor.. Fast det är klart, jag är övertygad om att SMHI gör så gott de bara kan. Kaffesumpen de spår i visar ju rätt ibland ändå..

Nej usch och fy, näsan är sådär hemskt killig så tårarna rinner, jag går och lägger mig och hoppas den har skärpt till sig till i morgon..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar