tisdag 24 juni 2014

12 dagar kvar

Sm närmar sig med stormsteg. Det bästa med semestern är ju för tillfället inte vädret men däremot är det bästa att jag kan träna ännu mer än vanligt. Jag väger fortfarande för mycket. Tror min lilla viktuppgång beror på mycket benträning. Minst två benpass i veckan. Bra anledning men det hjälper ju inte nu. Måste droppa minst 1.8kg. Inte så mycket och säkert inget problem men jag tycker inte om att behöva oroa mig för kroppsvikten. Vill lägga fokus helt på kroppsform och vikten som jag ska ha på stången. Formen känns för tillfället riktigt bra och jag kommer att sätta en högre ingångsvikt än jag någonsin haft förut. Spännande! 

Morgoncardio har blivit min nya rutin och Erling verkar älska långpromenaderna. Härligt att ha sällskap och dessutom blir det jobbigare att gå med barnvagn. Speciellt då det blir en del löpning också.
Jag springer en del. Hade som mål att springa fyra kilometer i sommar. Klarade det på tredje försöket och det är så häftigt att se hur kroppen tränas upp. Kondition förbättras snabbt. Mycket snabbare än muskelmassa. Muskler tar sjukt långt tid att bygga. Sakta men säkert blir jag dock starkare för varje månad som går. Träning är underbart!

Efter cardion i morse stoppade jag i mig frukost och for ner till gymmet.  Benträning så klart. Det går bra nu. Jäkligt bra och roligt är det. Hade dock varit skoj med lite sällskap. De där lite sämre dagarna brukar bli färre och lite roligare om man är två.

När all träning var klar ägnade jag resten av dagen med Erling. Vi har varit ute och donat i trädgården.. planterat buskar och klippt gräset. Det är avkoppling på hög nivå trots att pulsen håller sig hög.. ;)
När klockan vart fem klarnade äntligen  vädret och vi drog ut på en lotus tur. Alex monterade orginalratten åt mig igår efter att jag,  efter mycket letande fått tag på ett nytt nav till den från England. (Varifrån annars?:)) så. Nu funkar tutan och orginalratten är dessutom mycket snyggare än den som satt i när jag köpte bilden. På fredag är det besiktning.  Det bör väl inte vara nå problem får jag hoppas.

Alex är och fiskar och lilleplutt sover. En annan njuter lite av tystnaden. :)

Lite bilder på det. .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar