lördag 21 juni 2014

Semester

Nu har jag gått på semester. Fem hela veckor.. Långt tid och jag ska verkligen passa på att njuta av heltidsledigt med Erling. Inga direkta semesterplaner förutom någon dagsutflykt till Furuvik och bad om vädret är bra.

Vi har fått tid för inskolning på dagis. Han börjar 27 augusti och det känns verkligen skitjobbigt! Svårt att bara lämna honom där. Tänk om ingen har tid för honom. Om ingen kan trösta honom om han blir ledsen eller krama honom när han behöver närhet.  Bara tanken på att lämna iväg honom gör ont i hela mig.  Samtidigt är det säkert jättebra att gå på dagis. Leka med andra barn. Lära sig att dela med sig och vara en i en grupp. Jag hoppas mina tankar blir bättre tankar efter inskolningen och att det då känns bättre...

SM närmar sig med stormsteg och mitt största orosmoment är kroppsvikten som fortfarande är för hög. Jag får hålla igen munnen och röra på benen hela vägen fram. Fördel med semester, mer tid att träna. ;)

I veckan har jag varit i Västerås på sommaravslutning med jobbet. Det är alltid lika roligt att träffa kollegorna. Galet bra människor som jag gillar väldigt mycket. Körde trekamp med brännboll. Pilbåge och paddling. När jag kom hem från Västerås for jag direkt till Hobbex och köpte mig en egen pilbåge. Infall,  men roligt är det! :) nu ska jag byta om efter morgonens promenad och göra mig redo för ett gympass.

Ha en fantastisk midsommardag!

Återkommer...

Midsommarafton på våra altan. grillspett hasselbackspotatis, jordgubbstårta. Iskall vinglögg.. mmmm
Blommor i hårhåret
midsommarnöje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar