söndag 27 oktober 2013

Älgfluga

Dagarna går så fort! 

I torsdags lämnade jag in min bil för invändig sanering på Schumi bilvård i Sandviken, de är fantastiskt duktiga där, hämtade bilen i fredags och den var som ny inuti och luktade gott, har inte känt av någon allergi heller, fantastiskt! 

Idag var jag, mamma och Cattis ut i skogen för att plocka material till kommande julpysseldag. När jag kom hem upptäckte jag en älglus på min axel, fy bövelen så vidrigt! Äckeldjur! Det är ju från början en älgfluga som när den hittat sitt värddjur släpper vingarna och lever som en lus. Hua! Nästan omöjlig att slå ihjäl är de också. 

Erling växer ju så det knakar och det är vansinnigt roligt. Barn är det bästa man kan få, utan tvekan, det är magiskt! 

Dagens träningspass avklarades före klockan tio i morse, lite tack vare klockomställningen men också för att natten var ljuvlig, har fått sova i flera timmar. :) han är faktiskt ganska duktig på nätterna. Sover tre-fyra timmar mellan matningarna, tyvärr brukar han kunna vakna vid fyra och ligga vaken till, har jag tur somnar han sen men det händer att jag ger upp och kliver upp då. Menmen, jag ska ju ändå inte jobba under dagens så det gör ju ingenting. Rutiner kan vi ha sen... 

Nu ska jag äta upp mina popcorn och hoppa i säng. Lång dag idag. 

Återkommer.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar