lördag 12 oktober 2013

Höst

Vilken strålande dag det var idag! 

Alex åkte och fiskade tidigt i morse och är fortfarande borta. Jag och Erling har varit ute och promenerat en del idag. Först sov vi till tio efter en riktigt knölig natt med dålig sömn. Sen tog vi en promenad i solen, kom hem och somnade på soffan, skapligt mysigt! När vi kvicknat till igen knallade vi ner på byn och handlade mat och nu sitter jag här vid köksbordet, mätt och belåten och Erling sover skönt i vagnen. En hel dag har gått och jag har inte fått mycket gjort alls. Man kan väl få ja såna dagar ibland. :) 

Tidigare i veckan har vi varit på öppna förskolan för första gången. Jag har tränat två pass och så har vi shoppat en del. Jag och mamma var till Sågmyra i onsdags. Köpte vinterskor bland annat. Har suktat efter dem ett tag och i Sågmyra var de nedsatt med 30% så då slog jag till. Har nog aldrig varit så glad över ett skoinköp förr. :) 
Otroligt sköna och snygga vinterskor från Helly Hansen. Nu får snön komma snart! 

Torsdagen ägnade vi på öppna förskolan och sen hände inte mycket resten av den dagen. Smet iväg till gymet efter att Alex kom hem från fisketur, ett sent ryggpass, galet skönt! 
I fredags var jag me Cattis in till Gävle och vidare till Valbo på liten shoppingtur. Hittade fin höstjacka åt mig och en hel del kläder åt Erling, han hade för övrigt namnsdag igår. :) på eftermiddag åkte jag och pappa till ETC och körde ett bänkpresspass. Sablar vad klen jag är nu, hoppas det går snabbt att komma tillbaka! 

Några bilder från veckan.. 
Erling testade också bänkpress. 

När han är placerad i bilbarnstolen hinner jag inte längre än till postlådan innan han sover. :) 

Cattis och Vilmer på öppna förskolan.
Ljusare i håret nu. :) 
Älskade älskade underbara barn! 







Nu ska jag passa på att plocka av lite här innan lilleskrutten vaknar. 

Återkommer.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar