onsdag 26 mars 2008

symptomen..

Jag vet inte om jag är sjuk.. hur ska jag veta om jag är sjuk? Jag har ont i halsen och är heltäppt i näsan.. MEN, näsan kan bero på pollen, och halsen kan bero på en medicin vars vanliga biverkning är just halsont..

Om jag är sjuk får jag inte träna.. Men jag har ju ingen aning..

Det är ju tur att jag ändå mår bra. om några veckor bli det värre, då blir jag automatiskt sjuk..

Jag har gruvat mig sen i höstas, lika som varje år, Att sitta inne i flera månader om året och vara sjuk är inte roligt alls..

Symptomen jag får då jag är som dåligast är: tjock i halsen, snorig, kliande och röda ögon, trött och hängig (precis samma känsla som vid 39-40 graders feber), det kliar på ryggen och kittlas i öronen... Trevligt.. näe...

Bot? Nej, tyvärr.. lindring? Ja, allt som går, hjälper bra, det är dessa symptom jag får, utan lindring i form av mediciner skulle jag troligen inte överleva..

Sprutor, ja det finns, men funkar inte..

Förstå vilket jäkla helvete det är, varje vår.. Vissa vårar är bättre och andra sämre. det är bara att hålla tummarna..

Hela våren är en stor utmaning, jag måste kämpa för att hänga med i skolan, måste verkligen kämpa för att ens ta mig till gymet. men det ska gå. det brukar gå..

Bara att hoppas på ett bra pollenår i år..

Oj, en blogg är bra, det här berättar jag aldrig, men hela sanningen kommer nog aldrig fram... kanske...

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar