måndag 6 juli 2009

Försäkringar..

Ja, som ni nog förstår så är jag hemma från jobbet idag, tar en dags semester.. typ.. ofrivilligt är det.. men allt kan man inte styra över.. Grubblar fortfarande på vad det är jag blev känslig mot.. Jag hoppas innerligt att det inte är jordgubbar! Nu får det räcka med allergier.. så är det!

Har ringt runt till försäkringsbolag och kollat priser på bilen.. Trygghansa skulle ha 10 255 kr för en helförsäkring medan Länsförsäkringar vill ha 4745kr för samma försäkring.. svårt val? Näääe!! Så, nu är alla försäkringar flyttad till samma bolag, vi bytte allt när vi köpte huset, men bilens försäkringsbrev har jag väntat på tills nu..

Jo men, fick hem ett brev från Trevliga Bertil med autogiromedgivande och.. två presentkort på blombutiker (kunde inte passat bättre;)) och lite annat smått och gott.. Spara massa pengar och bli lite bortskämd med blommor! :)

Annars då. jag och mitt kassa öga sitter vid datorn och ritar ritningar.. Återigen på mor och fars garage.. undrar hur många olika ritningar jag gjort på den byggnaden.. men nu låter det som de är nöjda..

Ringde Farfar tidigare idag med, Det hade visst inte gått så bra på SM i Trolling.. Otur.. och för bra väder kanske? Vi åker iallafall upp snart, jag å Alec.. längtar verkligen! Ska bli skönt att bara vara i skogen, fiska, ta det lugnt och bara vara i några dagar.. fantastiskt! Mjoo.. Så, håll i hatten farmor och farfar, vi dyker upp om nån vecka.. :)

Nej, nu ska jag lägga mig i ryggläge en liten liten stund och ta mig en kopp kaffe..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar