tisdag 28 juli 2009

Stressade på sjukhuset..

Vilken fin dag det blev idag då.. :)

Arbetade halvdag idag, sen for jag iväg med lite paket ut till en kund och därefter åkte jag till sjukan för att få vaccin igen.. Massa folk som satt där i väntrummet, själv slog jag mig ner på en soffa utanför.. fick sitta där ett bra tag... och det enda jag hade att roa mig med var att snegla på alla sjuksköterskor, undersköterskor och läkare som irrade runt.. Samma personer som for fram och tillbaka, in i ett rum, ut och in i ett annat.. fram och tillbaka.. fram och tillbaka.. Satt där och funderade över detta.. Är det så att de har svårt att organisera på sjukhuset? Sprider de ut information om patienterna i olika rum eller har de så lite utrustning att de måste gå en skattjakt så fort de ska ha något instrument? Jag märkte ganska snabbt att de spenderade mera tid åt att springa runt än vad de gjorde i undersökningsrummen med patienterna... korridoren fick mer av sköterskornas tid... märkligt... har svårt att tro att det går till på samma sätt på andra arbetsplatser... Måste vara oerhört frustrerande att arbeta där..

Tänk er själva, säg att du arbetar på ett kontor, så när du ska häfta ihop en bunt papper måste du gå längst ner i korridoren för att hämta häftapparaten.. Sen går du tillbaka till ditt kontor för att hämta ett kuvert, sen får du går upp ett plan för att hämta ett frimärke, för att slutligen gå tre trappor ner och lämna dem i korgen för utgående post.. Hur vore det? Det måste ju finnas ett sätt att ändra på situationen..

Nåja.. Väl hemma slog jag mig ner i soffan igen, slocknade IGEN, sov i en timme och nu sitter jag här med en kopp kaffe.. De slog in två sprutor i armen på mig idag, en med gräs och en med björk.. Det är första gången de tar två på en gång.. Jag blev trött..

Nu ska jag dricka mitt kaffe och betala lite räkningar, sen så.. sen.. ja.. jag vet inte.. ingen träning idag heller.. hopplöst tråkigt..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar