måndag 14 november 2011

Nykläckt vaktel

För ett tag sen byggde Alex en äggkläckningsmaskin i hopp om att kunna kläcka fram kinesiska dvärgvaktlar. Maskinen blev jättefin och har nu varit igång sen den 28 oktober, vi tappade hoppet för över en vecka sen då temperaturen har varit alldeles för svajig.

Blev väldigt förvånad när jag idag såg ett litet litet hål i ett av äggen, som om en kyckling var på väg ut. Tyckte jag hörde pipljud också men insåg att jag bara inbillade mig, ganska omöjligt att det skulle bli något av de där tio äggen.

Det visade sig att jag inte alls inbillade mig, medan jag var ute och gick med mamma nu på kvällen så kom det ut en liten vaktelkyckling. Det är det minsta bebisdjur jag sett. Jag hoppas den klarar sig.

Jag är
Skitimpad över att vi (Alex) lyckats bygga en fungerande äggkläckningsmaskin!

Tog två
Bilder, ursäktar den dåliga kvalitén, kameran i iPaden är inte överdrivet bra..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar