onsdag 30 november 2011

Plastbyttor

Det här problemet måste det vara fler som har än mig, alla sabla plastbyttor som kommer som en lavin när skåpdörren öppnas. Det blir som en explosion av byttor och lock. Trots att detta plastbytteskåp alltid är fullt till bristningsgränsen så får man leta ihjäl sig efter locket till byttan, ingenting verkar passa ihop. Jag har lovat mig själv många gånger att jag bara ska byttor som passar ihop, som kan staplas och som är av samma typ, många gånger har jag sagt att jag inte ska ha en plastbyttesamling lik min mammas. Ändå har det hänt.

I helgen åkte jag och Alex på plastlådeshopping. Vi köpte en helt ny uppsättning matlådor och syltburkar och salladsbyttor. Idag slängde vi fyra (!) kassar gamla plastlådor för att göra plats åt det nya.

Den här gången sk det lyckas. Jag ska ta kontrollen över plastbytteskåpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar