onsdag 14 september 2011

Nudister

Som jag skrev tidigare stod jag och funderade över naturister medan jag målade väggen i köket.. Det är något med naturister som jag inte förstår.

Vissa hävdar att det är hur naturligt som helst att bada naken, att det är det allting handlar om, att få bada naken, sola naken.

Det jag inte förstår är vad det är som hindrar dem? Det är inte förbjudet att bada naken i Sverige. Det är lika lagligt som att ha sex utomhus, det får man ha, så länge ingen annan människa reagerar negativt på det. Det kan alltså vara ett brott, det är "förargelseväckande beteende". Men, så länge igen annan blir förargad av det så är det fullt tillåtet.

Hur som, klart folk ska få vara nakna, det finns små sjöar lite här och var och överallt i hela landet, små sjöar med små fina stränder där man kan näcka en sen sommarkväll. Det finns inget som hindrar det. Jag tror heller inte att någon skulle ta illa upp av det.

Det handlar inte om att bada naken.
Det handlar om att vara naken, tillsammans med andra nakna människor.
En nudist är "person som gillar att umgås naken med andra människor". Det handlar visst inte om varken sol eller bad, de vill bara umgås med varandra, utan kläder.

En grupp människor som vill umgås med varandra utan kläder på kroppen. De hävdar bestämt att det inte har något med någon sexuell böjelse att göra.
Så okej, att umgås med varandra, utan kläder och det har ingenting med det sexuella att göra, de vill bara vara naturliga människor, naturister.

Det är klart de ska få umgås med varandra utan kläder, folk får väl umgås hur de vill. Men håll det gärna för er själva tycker jag..
Jag har ingenting emot naturister, men jag vill inte se er, jag vill inte bada bland nakna människor. Jag delar inte eran syn i att det skulle vara naturligt. Jag tycker att nakenhet är privat.
Att bada naken vid en sjö en sommarkväll är en sak, men att umgås nakna i grupp på en strand bland allmänheten känns lite väl extremt tycker jag. Det är för mycket begärt att folk ska acceptera det som naturligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar