tisdag 27 september 2011

Titan Katana

Vilken bra dag!! Bra dag på jobbet, en dag som bara svischade förbi. Hämtade ut ett paket på hemvägen, skickat från PowerZite igår innehållande en ny bänktröja, en stor röd Katana..
Det är ju så att sen jag gick sönder i februari har jag inte kunnat bänka nå, jag har aldrig varit så här långt ifrån tävlingsform som jag är nu. Nu är det dags att börja köra på igen, min triceps verkar hålla men i måndags efter söndagens pass hade jag onda känningar.
Så, nu fick det bli dags för en ny tröja, en TTTT tröja.. "Tillbaka-till-tävling-tröja" Mitt mål just nu är att komma tillbaka till tävlingsform.. Eller, jag är i bra form (relativt givetvis) men själva bänkpressandet har ju legat på hyllan. Men nu jävlar är det dags att bänka igen! Jag är taggad till tusen och inte mindre blev det efter ett otroligt bra pass idag med nya stora tröjan..
Ja precis, den nya tröjan är två storlekar större än min gamla, just för att det ska vara enkelt, smidigt och bra träningsbänkar.. Inga konstigheter, det är ju bara att ta i!
Jag tror inte att det ska vara några större problem att komma tillbaka till den vikten jag slutade på förra året, mina 118kg som jag gjorde på SM i november känns inte långt borta. Det är bara att hålla tummarna för att tricepsfästet håller..

Så fnattigt det här blev, jag kan inte göra flera saker samtidigt, sitter och pratar bilar med Alec och försöker skriva, börjar om, suddar fel, skriver samma sak två gånger.. Han hittade just en bil som han blev intresserad av, men den är i Kalix, nu får man väl igen för att ha lurat ner honom till Växjö..

Ja men i alla fall, Ijallifall, Jobba, hämta paket, hem och göra pizzasallad som skulle hinna gotta till sig några timmar, ner till garaget och körde ett toppentrevligt bänkpass som bara kändes såå kanonbra, hem och lagade pizza och sen vart det kväller.. Dagarna skulle absolut ha varit några timmar längre, eller så kanske man skulle ha jobbat sex timmar om dagen bara, det vore mera lagom..

Nu är jag trött på ögat.. Godnatt

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar