fredag 2 september 2011

Vårt bröllop

Eftersom vårt bröllop var hemligt in i det sista kunde jag inte dela med mig av mina tankar före här i bloggen. Lite jobbigt tycker jag det är att ha hemlisar och egentligen ville jag skrika ut till hela världen att jag skulle gifta mig med min Alexander. I april kom vi fram till att vi, istället för en förlovning på fem-årsdagen skulle byta vigselringar.
Om man har bestämt sig för att leva tillsammans, då kan man lika gärna vara gifta, många saker blir så mycket enklare om man är gift. Det är en trygghet. Ja så är det ju lite gulligt också. :)

Vi bestämde oss ändå för att hålla det hemligt just för att vi inte ville ha ett bröllop, vi ville bara gifta oss. Ingen fest, inga folk, ingenting, bara gå och gifta oss. Människor är olika, vissa vill ha ett stort bröllop med massa gäster och en fest att minnas. Vi ville inte det.

Vi hade ju tänkt att åka till Jämtland i sommar och fiska så därför slog vi ihop det hela. Bröllopsresan blev en fiskeresa till Jämtland. :)

En fin ring och fina bröllopsbilder att titta på i framtiden var det enda som jag ville ha.
Eftersom vi ville ta fina bilder behövde jag en klänning. Bilderna tänkte vi från början ta själva, utrustning har jag ju och med stativ och fjärrutlösare fungerar det, men så bökigt, och tänk om de inte skulle bli bra. Pappa är ju riktigt bra på att ta bilder och bröllop har han ju fotat förr. Med kort varsel berättade jag för dem om vår hemlis och han ställde upp på att fota. Efteråt hade vi 477 bilder från vår bröllopsdag som vi fritt kunde välja bland. Några utvalda bilder användes till att göra en fin fotobok. Jätterolig grej!

Det här med att hålla det hemligt kan ju vara lite känsligt, alldeles från början tänkte vi inte berätta det alls, men sen är det ju så att rykten går och civilstånd står på internet, det skulle ju ändå komma fram. Då är det bättre att berätta själva. Vi valde då att berätta för nära och kära så sent som möjligt just för att ingen skulle hinna reagera eller planera något.

Vår bröllopsdag blev just precis som vi ville ha det. En lycklig dag för oss.
En bröllopsresa till Jämtland kan ju verka lite knasigt, men oj så bra vi hade det där! En helt perfekt helg! (förutom att fisket var dåligt, men det gjorde ingenting)

Att vara fru känns ju lite konstigt, men jag vänjer mig väl. Det känns i alla fall väldigt bra!


2 kommentarer:

  1. Underbart inlägg Lisa!!
    Blir själv fru i Januari :)

    Önskar er all lycka i erat liv!

    SvaraRadera
  2. Tack Marina!

    Vad roligt! Grattis till Er!

    SvaraRadera