onsdag 31 augusti 2011

Vaccin

Jag har en sån där tröttdag igen, var in och fick pollenvaccin idag och nu är jag trött, precis som det ska vara alltså..


Det haglade i Gävle idag, jag parkerar alltid bilen längst bort på sjukhusparkeringen, av någon konstig anledning så står 80% (uppskattningsvis) snett där och jag har redan fått en knöl i sidan på bilen på den parkeringen.. Hur som, när jag kom ut från lungmottagningen stod regnet som spön, det haglade, helt klart det värsta skyfall jag sett i sommar.. Kul, bilen lägst bort och jag får inte springa när jag tagit vaccin, eeeh. När jag kom till bilen och slet av mig jackan märktes det inte ens att jag hade haft den på, jag var blöt rakt igenom allt.. Jag tror jag småfnittrade hela vägen till bilen, tycker det är riktigt häftigt med väder!

Nu när köket snart är färdigt börjar jag spåna på nästa projekt. Ringde bror min igår, han lovade att komma hit och titta på badrummet som ska renoveras. golvbrunnen där inne är inte okej och våtrumstapeten måste bort. Alltså en helrenovering av allt, den enda som ska sparas är WC-stolen då den faktiskt var det enda nya som fanns i huset när vi flyttade hit.. Dags att börja titta på badrumsmöbler.. Problemet med att arbeta på en VVS-grossist är ju att jag vet hur enormt mycket olika saker det finns och det gör det ännu svårare att välja vad jag vill ha.. Det enda jag vet nu är att jag vill ha vitt, vitt kakel, vitt klinker och vita möbler.. Sen troligtvis en beröringsfri blandare, en takdusch och kanske en duschhörna.. Jag får titta lite på det där och hoppas bror har tid att fixa badrummet i vinter..

Vaklarna flyttade in igår, vi bestämde oss för att behålla dem och hoppas på små vaktelkycklingar, tänk er själva en kyckling i storlek med en humla, så sött! I morse när jag gick ner i källaren såg jag att hönan var borta, hon hade rymt och jag fick leta. Tillslut hittade jag henne på övervåningen.. Inte helt enkelt att leta efter något så litet som en råtta, en knäpptyst liten fågel som bara är borta.

För övrigt letar jag ny bil, jag vill ha en rolig bil.. En liten sportbil.. Jag letar.. Lotus Elise.. Mmmmm!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar