söndag 7 augusti 2011

Helg

Det är lite fullt upp mest hela tiden nu, så pass att jag inte ens har skrivit här sen i torsdags.
I fredags åkte jag till Falun för att möta upp tjejen från Enviken som hade kinesiska vaktlar, när hon kom fram visade det sig att vakteln mådde dåligt och hade blivit skadad, de är lite fnattiga de där vaktlarna och just denna hade legat och ruvat i ett par veckor så hon var väl lite klen från början. Hur som, det blev en tur till Enviken för att hämta en annan. Det var ju lite roligt att åka dit för hon hade en hel del andra fåglar också. Vägen hem blev en annan historia, sabla jäkla GPS, den var vist inställd på "kortast väg" och det innebär att jag åkte skogsvägar hela vägen hem från Enviken, pust! Det tog inte längre tid än att åka stora vägarna, men min bil är ingen bra skogsåkarbil.
Den lilla vakteltuppen blev jätteglad åt sin nya kompis.

Gårdagen bara försvann, vadkapning i några timmar mitt på dagen, en tupplur, ett gympass, en sväng till jobbet, handla mat och sen var den dagen slut.

En mobilbild från gymmet igår, mobilen kunde visst fota i Sv/v. 

Idag ser det ut att bli regn mest hela dagen, det kan bli ganska skönt då jag äntligen kan ägna lite tid åt att putsa objektiv och göra kameran redo för en hel del fotograferande då jag har semester hela veckan som kommer. Funderar faktiskt på att kliva upp i soluppgången någon dag för att gå ut och fota i det härliga ljuset som är då.

Jo men, ska snart riva igång den här dagen med, men först frukost..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar