söndag 28 augusti 2011

Måleritankar

Det är söndag kväll och jag kan nu konstatera att en vecka är alldeles för kort! Jag har haft så mycket att göra att jag prioriterat ner träningen tillfälligt och endast hunnit med ynka två pass på gymmet, tar igen det i veckan som kommer.. Kvällarna har istället spenderats i köket, resultatet av många många timmar i köket är för min del inte en full frys med mat (har inte använt spisen på en vecka) utan en ny färg på väggen. Jag är mycket nöjd med resultatet, det blir smurfblått.. Eller ja, det är turkost, men som smurfarna, nästan.. En glad, varm och trevlig färg blev det, mycket bättre än det tidigare gråa..

Jag ska lägga ut lite före och efter bilder sen när jag har hunnit måla en sväng till och fått upp gardiner och städat av lite, det är fortfarande byggarbetsplats där inne..

Jag har insett att jag tänker väldigt mycket när jag målar. Igår stod jag och tänkte på något som inte gjorde mig så glad, tankarna rullade på och tillslut blev det för mycket, jag fick släppa penseln och göra något annat en stund.. Idag har jag ägnat många tankar på nudister.. Jag kan inte skriva om det här för det skulle bli för långt..

Det blev en lång dag idag, en härlig söndag.. Vaknade vid åtta och upptäckte att det var tomt bredvid mig i sängen, huset var tomt och Alexanders bil borta.. Han svarade inte på telefon.. En timme senare ringde han upp, akutjobb.. Sånt som händer.. Så fort jag vaknat till ordentligt greppade jag penseln och ägnade mig åt att måla i några timmar.. Åkte ner med Smarten till Syster och tog cykeln hem igen.. Iväg till Gävle och sen Valbo i jakt på nya skor. Hittade ett par på Stadium, jag riktigt ogillar att handla skor, trots det vart det här 6:e paret i år.. hmm.. Hem igen och tillbaka till penseln.. Måste måla en sväng till.. Sen är det bara att sy gardiner och byta klädsel på stolarna.. Oh vad härligt det är att se ett resultat av det man gör!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar