måndag 22 augusti 2011

Vad hände inatt?

Denna måndag vaknar jag redigt förvirrad, vad var det som hände i natt vid tre-tiden? Av någon konstigt, mycket konstig anledning var jag vaken då, jag bara vaknade, helt tyst i huset, inte kissnödig, jag bara låg där, nästan klarvaken och funderade över vad det var som hänt? Slog det ner en bomb i Storvik eller vad? Jag vaknar bara inte på nätterna.. Inte hade jag drömt just något speciellt heller. Klart jag drömde inatt, om båtar och svanar och vaktlar och konstiga rovdjur som äter vaktlarna och lämnar en massa hål efter sig, men ingen konstig dröm som kan få mig att vakna..

Jag vaknade sedan upp till ett typiskt måndagsväder, störtregn, jag blir lite glad då jag får använda mina fina gummistövlar idag, de är de bästa gummistövlar jag haft, inte för att de är rosa utan för att de är väldigt sköna..

Idag ska jag titta på tapeter, det har redan blivit dags att tapetsera om i köket, nu ska jag sätta upp en bra tapet som går att torka av, ska även passa på att måla taket. Hoppas kunna göra det redan till helgen, jag hoppas jag ska kunna vara ledig i helgen, som det ser ut nu blir det jobb sju dagar denna vecka, det är tur att jag gillar mitt jobb.

På med stövlarna och ut i regnet, arbetsveckan börjar nu..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar