tisdag 2 augusti 2011

Hemskheter i hönsgården..

Synen jag möttes av i morse när jag gick ut för att släppa ut kycklingarna ur hönshuset var inte trevlig. Först såg jag en död vaktel, sen en halv vaktel utanför hönsgården, en skadad vaktel och en ensam stackare som hade klarat sig, den femte är helt borta.
Det här är den tråkiga biten med att ha höns, rovdjuren.
Det som förbryllar mig är hur rovdjuret tagit sig in då det inte finns varken springor eller hål någonstans, nätet är nedgrävt för att vara helt säkra på att ingen räv eller dyligt skulle ta sig in, taket är täckt för att skydda mot envisa rovdjur och rovfåglar. Det är något väldigt litet djur som tagit sig in, hade vi bott nära vatten fanns ju fler alternativa sattygsdjur..

Nej det var inte roligt att komma ut i morse, bättre start på dagen kunde jag haft, det är ledsamt att se sina små djur helt söndertrasade. Det är frustrerade att inte ens den tvärsäkra hönsgården är säker, inte för de små. Kycklingarna är det ingen fara med då de är instängda på nätterna..

Trist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar