onsdag 31 augusti 2011

Före/efter

Nu kan jag faktiskt påstå att jag är klar med köket, eller, nej jag har småfix kvar, skruva upp nya bänkarmaturer, skruva tillbaka vägguttag och tryckströmbrytare och sätta tillbaka en list och byta ut silikonet vid diskbänken, småfix.. Men förutom det är jag klar, målningen är helt färdig och här är resultatet av förra veckans pyssel..

Jag börjar från början och visar här igen hur köket såg ut när vi flyttade in 2008

Alex och Tjabo lägger golv.. 

 Några dagar senare såg köket ut så här och då var det färdigt. Tapen var dålig och  gick inte att torka av, det fungerar inte i ett kök och därför var det nu redan dags att göra om igen..

Förra gången gick det lite fort när vi rustade och taket fick vara som det var. Nu började jag med att måla taket. Som ni ser behövdes det..



Tanken var att tapetsera om och jag åkte till Duro i Hagaström och köpte två rullar tapet och lim till det. Men sen när jag började riva insåg jag att väggen varit målad tidigare. Underlaget var alltså bra.. Jag tog bort allt och gjorde väggen ren från lim och skräp, spacklade några hål och började måla..
På något konstigt sätt lyckades jag övertala Alex om att turkost var en fin färg, jag älskar turkost!



Jag är riktigt nöjd med färgen! Köket blev mycket varmare och trevligare nu.. 

Ursäkta de ihoptryckta bilderna, jag var för slö för att byta objektiv på kameran.. ;)

Återkommer..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar