fredag 2 september 2011

Vaccinet slog till

Den här gången gick vaccineringen inte lika bra som den brukar.. Vanligtvis blir jag sjuk samma dag och lite trött dagen efter..
Igår vaknade jag och var trött och fick feber vid lunchtid. I morse klev jag upp för att åka till jobbet men då synen blev suddig och huvudet värkte insåg jag att det inte var nå bra att åka till jobbet idag. Istället har jag legat i soffan och kurerat mig.
Innan jag får sprutorna testar de mina lungor, i onsdags var de i sämre skick än annars och det brukar bero på att en förkylning är på gång.. Är helt enkelt lite klenare än vanligt. En klen kropp och en höjd dos var ingen bra kombination den här veckan..

Har länge känns att jag varit på väg att bli sjuk men så har det gått över.. Just nu kan jag inte sätta fingret på vart jag är sjuk någonstans, jag är bara trött och klen.. Ingen feber och huvudvärken släppte på förmiddagen..

För övrigt spelar det ingen roll att jag mår dåligt i några dagar, det är såå värt det att få vaccin.. För min del har det förändrat en hel del.. Är så imponerad över att det finns ett "botemedel" mot pollenallergi, synd att det skulle behöva ta 20 år innan jag fick det bara..

Ser fram emot en frisk lördag i morgon, jag håller tummarna och laddar med glass!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar