tisdag 10 september 2013

Perioral dermatit

Har fått utslag i halva trynet, något som kallas perioral dermatit, en inflammation i huden kring näsa/mun som nästan uteslutande drabbar kvinnor 20-30år och man vet inte riktigt varför det kommer.. Finns antibiotika mot det men det får jag inte äta när jag ammar. Troligtvis kom detta pga gravidhormoner, det är visst ganska vanligt. Läker ut av sig själv men kan ta allt från nån månad till flera år. Jag får helt enkelt se ut som en clown ett tag..



Jaja, sånt som händer.. 

Denna förmiddag har jag spenderat i telefon, har krigat om en operationstid till Alex och det lönade sig, 1 oktober ska han äntligen få operera det där brocket han gått med sen slutet på förra året. (Han orkar inte bråka själv, vad ska man annars med en elak fru till?;)) Ett stolpskott till läkare på hälsocentralen i Storvik sa det skulle läka själv på 3-6 veckor. Ljumskbrock läker inte av sig själv, det blir bara värre! 

Nog om sjukdomar. Det är en ypperligt trevlig tisdag, inatt har vi sovit alla tre så vi är pigga och glada. Ska äta lite nu och sen tar vi en tripp till Valbo, jag behöver fler amningstoppar. 
Började med minifomdroppar till Erling igår. Det är för kolik egentligen. Han har haft det jobbigt med magen så vi provar detta, verkar fungera för han är en nöjdare bebis redan. :) 
 


Bebismys

God morgon! 

Återkommer.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar