torsdag 26 september 2013

Jag beundrar min kropp

Erling är fyra veckor nu. Var till BVC idag för att väga och mäta. Han är lite tyngre än normalkurvan, i övrigt är han helt standard. Tung är bra för övrigt. Lite småknubbig kan han allt få vara nu när han är liten och bara får bröstmjölk. :)

Jag har tränat på rätt bra både förra veckan och denna vecka, tar det lite lugnt med vikterna så klart. Går morgonpromenader nästan varje dag. Känns toppen. 

Jag beundrar verkligen min kropp. Att först klara en graviditet och sen återhämta sig så pass bra så pass snabbt efteråt. Det är på riktigt helt otroligt häftigt! Viktmässigt ligger jag två kilo under inskrivningsvikt och två kilo över kroppsvikten jag hade i november förra året. Alltså två kilo över normalvikt. Magen är fortfarande lite tjockare än innan, lite sladdrig, det kan den gott få vara ett tag till, det går till sig och tänk vilken förändring som skett på bara en månad.. 
Jag har aldrig innan varit så stolt över min kropp som jag är nu. Dock absolut inte nöjd, skulle jag vara nöjd innebär det att jag inte strävar mot en förbättring och det är klart jag gör det, alltid! 
Men, tänk vad kroppen är kapabel till att klara av! Grymt! 

Så, vad gör vi om dagarna? Vi har äntligen börjat vakna i tid, går upp vid sju-åtta på morgonen. Tar en promenad, umgås med folk, tränar och somnar sen tidigt. Däremellan är det äta-skita-sova som gäller. 

Erlings första leende kom i förrgår, på gymmet!!! Han är gymråtta! :)

Ja, det var väl det. 

Återkommer.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar