fredag 8 maj 2009

I en väldigt liten by,..

Storvik, vilket ställe man bor på.. Senaste gångerna jag besökt de olika butikerna i byn har jag inte kommit igenom en kassa utan att bli igenkänd... Visst, jag har bott här i hela mitt liv, men jag känner inte kassörskorna..

tanten i kassan på Konsum frågade hur jag trivdes i huset.. På Ica frågade kassörskan om mamma fortfarande kan skriva kvitton på gymet, på apoteket frågades det huruvida medicinen jag hämtade ut för några veckor sen fungerade och på OK får jag ofta frågor om familjen.. "Hur går det för bror din med renoveringen av den och den motorn... "

Vilken fantastisk by... här känner vi alla.. typ... jag känner ingen... eller, få... men mig verkar det stå HANSSON i pannan på... eller nått... Hansson står det iofs på bilen... men inte i pannan... ibland står det på min ärm eller på ryggen... Inte för att jag tror att det har någon betydelse.. jag tror att folk i byn vet vem jag är ändå....

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar