lördag 16 maj 2009

Målar hus..

Vilken skön lördag!! Fick sova precis hur länge jag ville.. Till och med Tjabo sov länge idag..

Gick upp och satt mig här, trixade med husritningen för att få ett hum om hur huset kommer att se ut om vi målar det grått,grått och rött.. eller om det ska bli grått, grått vitt.. vi får se, men det lutar mot att det blir rött i fönstrena..

Sen gick jag ut och fortsatte måla fasaden.. är fortfarande inte klar med första strykningen.. har ju inte kunnat vara ute för pollen.. men nu ska jag sätta igång igen.. lite smått.. typ två timmar åt gången.. har bara en liten snutt kvar på huset, sen ska garaget grundas.. sen kan vi påbörja andra strykningen... som det ser ut behövs bara två... i år.. haha.. Sen har man ju det där roliga kvar med att skrapa och måla fönster, dörrar, vindskivor och annat kul.. det är ju tur att det blir bra när det är klart.. :)

Aaaja, har iallafall målat klart för idag så nu blir det duschen och sen ska jag sy gardiner till matplatsen... senare gym.. :)

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar