torsdag 20 augusti 2009

Det blir trasigt..

Det är torsdag, halva veckan har gått och det börjar dra ihop sig för denna veckas andra arbetsdag. Var ledig måndag och tisdag, under de två dagarna hann två viktiga ting gå sönder, i måndags gav min dataskärm upp, dataskärmen till den datorn som jag använder bara ibland, men som jag de gångerna inte klara mig utan. I tisdags var det tvättmaskinens tur att dö. Tvättmaskinen fick vi liv i igen efter en ordentlig isärskruvning, värre är det med skärmen.. Den ger jag inte ens mig på att försöka laga..

Igår fick jag tillgång till kursrummet med alla föreläsningar för kursen som jag ska läsa nu i höst.. jag blev plötsligt väldigt beroende av just den datorn som saknar skärm.. Idag efter jobbet får jag helt enkelt åka och köpa en ny, ytterst tråkigt.. En skärm kostar pengar, och inte kommer jag att bli lyckligare av en ny skärm, hade hellre sett att den andra höll i tid och evighet.. Det gjorde den inte, den höll precis så pass länge att garantin hann gå ut med bara några få månader..

Börjar lite senare idag, i måndags när jag var ledig och tänkte sova ut blev jag istället väckt av en läkare på hälsocentralen i byn, hon ringde och sa att jag kunde komma in och ta ett blodprov idag.. De tror att det ska gå bättre denna gång än det gjorde för ganska precis ett år sen, då var jag också dit och tog blodprov för att se om det verkligen var fisk jag har blivit allergisk mot. Då visade provet ingenting, antagligen för att jag samma morgon redan hunnit ta allergimedicin. Det där med allergier är ingenting som vanliga läkare har speciellt stor koll på, och när det kommer till födoämnesallergier är det väldigt få som vet någonting.. Så vad spelar det egentligen för roll, jag äter fisk oh spyr som en gris, ganska uppenbart att jag då inte tål fisk.. Det intressanta hade varit att testa vilka fisksorter som är värst, kanske finns det någon jag faktiskt kan äta.. troligen inte.. men hur ska jag veta? Det är ju inte trevligt att testa sig fram.. smaka - spy - testa en annan - kräkas - en tredje - utslag på hela kroppen... nej tack.. Sist jag testade mig fick jag hem ett brev två veckor senare där det stog att jag inte alls var allergisk mot fisk, provet var negativt. Kanske det mest effektiva vore att ta med sig en burk tonfisk och äta i väntrummet för att sen spy som en gris där man står, vad tror ni, skulle de fortfarande säga att jag inte alls är allergisk, för deras fantastiska tester säger att jag inte är det.. jojo..

Hur som då, det är torsdag, snart helg, längtar som en tok, för jag ska få plugga! Jag blir så glad! Ju mer jag får lära mig av CAD-programmen desto lyckligare blir jag..

Nu är det dags för frukost..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar