lördag 22 oktober 2011

Jag är klen i hjärnan..

Det blir inte så mycket skrivet här för tillfället, anledningen är att jag inte har något roligt att skriva om just nu.. Det har varit en tuff månad för mig, varför vet jag fortfarande inte men jag jobbar på att det ska bli bättre.. Kanske är det stress, för mycket press, för lite tid, för mycket måste-göra-grejer eller något annat som fått mig att bli, vad ska jag kalla det, deppig? Ja kanske är jag deppig, inte ens efter träningspassen kommer den där "må-bra-känslan".. Jag skulle ändå inte vilja kalla mig deppig, jag är bara lite klen i hjärnan just nu, jag förväntar mig att det går över snart, tills dess ska jag göra allt jag kan för att då den processen att gå snabbare och försöka fundera ut vad det beror på.. Varför mår jag dåligt bara sådär just nu? Allting, precis allting runt omkring mig är ju så bra.

Exempel, kom just hem från ett bänkpresspass i garaget, äntligen fungerar bänken igen efter skadan jag fick i februari, det här var pass nummer fem efter att jag nu börjat bänka igen.. Pass fem alltså och jag är redan tillbaka på samma vikt som jag gjorde på SM förra året, nordiskt juniorrekord. Samma vikt och ett fint lyft, men i min hjärna var det skittungt och gick jättesakta och jag fick ta i alldeles för mycket för den vikten.. Efter att jag lagt tillbaka deppade jag ihop för det.. Låter det rimligt? Nej inte ett dugg, det är så vansinnigt fånigt så jag skäms.. Jag skäms och vet att det inte är på riktigt, ändå hamnar jag där nästan varje dag.. Efter regn kommer sol och fy fasiken vad jag ska vara glad när det här humöret har vänt och blivit till det normala igen..
Det verkar heller inte spela någon roll vad jag gjort under dagen, när kvällen kommer blir hjärnan klen och slutar tänka.. Trötta hjärna..

Det är bara att gno på, jobba på och träna tungt så släpper det väl snart...

Nog om det..
Idag har jag haft en rolig dag nästan hela dagen..
Strax efter klockan sex i morse vaknade jag.. 09.00 var jag i Hofors hos tandläkaren, kul sätt att börja en lördag på, pust. Har lyckats få en helt otroligt duktig tandhygienist, hon är fantastisk, jag som är så rädd är lika imponerad varje gång jag varit till henne.

Hem till Storvik och bytte om till arbetskläderna, fyllde termosen och åkte med pappa till Gåsholma, där har jag kopplat el halva dagen. Roligt att jobba med något annat ibland. Alltid lär man sig något. Jag tycker det är roligt med el. När vi var klara för dagen sprang jag iväg och loggade en geocache innan vi åkte vidare mot Norrsundet för lite fotografering och en till cacheloggning.. Hem, slängde på mig träningskläderna och ner för det där bänkpasset som faktiskt gick alldeles ypperligt bra.
Nu har jag lagt mig i soffan och här ska jag ligga kvar hela kvällen, jag och Tjabo, Alec är borta på filmkväll.

Ja det var det det.

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar