lördag 1 oktober 2011

Vindkraftverk

Det blev en skön lördag idag. Det tog mig nästan en timme att åka till jobbet i morse, jag tog en lång omväg och stannade lite här och var för att fota.
Nere vid vildvinsväggen på byn blev jag kvar bra länge, jag stod där och väntade på att solen skulle komma upp så pass högt att den skulle nå väggen, till slut gjorde den det och så här blev den bilden. Hösten är så vacker!


Vildvin
Det blev en halvdags jobb och sen for jag till Valbo och köpte sällskapsspel, ett infall jag fick i morse.. Vi spelade Alfapet igår kväll och blev sugna på frågesport, köpte på mig två stycken och är lite ivrig att prova, Alec jobbar ju så det får väl vänta till i morgon.
Åkte hem och fyllde termosen och tömde minneskortet till kameran och sen åkte jag och pappa till Vettåsen i Järbo för att ta en närmare till på vindkraftverken..

Denna ser jag hemifrån.. 


Muminhus..
Ser verkligen ut som ett muminhus.. 

Vindkraftverk..
När vi var på väg därifrån såg vi några som jobbade vid ett vindkraftverk så vi stannade och frågade om vi fick komma in och titta.. Så, idag har jag för första gången i mitt liv stått inuti ett vindkraftverk, de är maffiga.. Inga bilder, hyschhysch och fotoförbud..
Stora vingar

Spindel i nät

En ensam svamp i den gröna mossan. 
Jag har idag gömt min första geocache, nu ska den bara godkännas innan den publiceras.. roligt!

Planerna för morgondagen är inte många, fixa matlådor, tvätt och träna.. Förhoppningsvis blir det en till tur ut i skogen. Vi får se..

Nej, lång dag, dags att krypa ner och somna..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar