onsdag 12 oktober 2011

Onyttigt är nyttigt...

Veckan drog i gång med full fart och nu har häften redan gått.. Har varit och tagit vaccin idag så nu är jag soffliggande. Ganska skönt ändå, hoppas bara att det går bättre nu än sist.. Förra gången blev jag ju liggande i flera dagar.. Fick höra idag att det kunde ha berott på stress, man reagerar tydligen starkt då..
Hur som, soffan idag. Köpte med mig lite godis hem, det är roligare att ligga och göra ingenting om man har en påse godis i näven..

Jag tycker att för mycket för ofta blir kallat onyttigt i onödan.. Hängde ni med på det? Alltså, en kaka till kaffet behöver inte alls vara onyttigt, om kakan gör en glad kan den vara nyttigare än man tror.. Att vara glad är väldigt nyttigt.. Sen vore det ju toppen om en rå morot kunde sprida lika mycket glädje i kroppen som en skål ostkrokar..

Idag har våra två vaktlar varit på rymmen, jag hade väl slarvat när jag stängde in dem.. De bor ju i källaren numera, de klarar inte vintern ute.. hur som, de satt under trappan och sov när Alec kom hem.. Hon fortsätter att lägga sina små ägg, jag ska visa er sen..
Hönsen som bor ute på vintern tror jag inte att det går någon nöd på.. Frostvakten är påslagen så värme har de, praktiskt också att vattnet inte fryser..

Nu ska jag kolla efter en bokhylla, letar och letar men det lutar mer och mer åt att bygga en själv, finns ju inte någon som passar....

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar