torsdag 21 februari 2008

Ge upp??

Det känns tungt nu.. Jag har varit nära på att ge upp flera gånger de senaste veckorna.. Jag pratar om skolan..

Det har inte gått så bra för min del så här långt, det är tunga ämnen och stora tentor.. Jag ångrar bittert att jag inte gick el eller industri på gymnasiet..

Jag är nära att ge upp, men jag vill inte, jag vill klara den här utbildningen.. Jag tröstar mig med att den inte är så lång och att det just nu är tunga ämnen, både matematik och naturvetenskap.. absolut inte mina ämnen, jag är inte ens intresserad..

Att jag har det svårt i skolan är inget nytt, jag har alltid haft svårt för mig i skolan.. i vissa ämnen, just dessa ämnen...

jag tänker inte ge upp, jag ska göra mitt bästa... jag SKA klara det här! jag får hålla tummarna för att "mina ämnen" kommer vid ett senare skede.. Nu ska jag koncentrera mig på att klara betyget i matematik, därefter energiläran och efter det naturvetenskapen.. När det är klart börjar kemin, inte heller ett ämne för mig.. jag klarade knappt och jämt av det när jag gick på högstadiet..

Den enda som verkar kunna ge mig stöd i det här är jag själv och de som sitter i samma båt, dvs mina klasskompisar, jag är inte den enda som har svårt för det här. majoriteten av klassen ska skriva omtentamen i matematik i morgon. vi har även fått veta att matte D är överkurs och inte alls behövs i utbildningen, vi läser den ändå..

Jag har fått höra att "Den och den klarar det ju" - Det får mig att känna att jag är sämre, det hjälper inte mig att tagga ännu mera, det bryter bara ner..

Det är svårt för utomstående att förstå, någon som inte sitter där på föreläsningarna på högskolan kan inte förstå.

På promenaden i morse bestämde jag mig för att fortsätta kämpa, jag SKA klara det här.. Jag ska peppa mig själv och tro på mig själv. Det ska gå!

Träning är det bästa sättet att tänka..

Nu ska jag återgå till mitt ritande, det är "mitt ämne".

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar