torsdag 1 april 2010

Dags för montering..

Har haft en underbart vecka så här långt! Bara varit hemma och jobbat och donat.. Det tar tid med småfix.. Eller, att byta trappräcket är väl inte småfix men det är allt runt omkring, små springor som ska tätas, fläckar som sak målas, slipas, putsas och donas med.. Så alla dessa rör som jag precis blev klar med, T-sprit, Autosol och bilvax... Vax on, Vax off, Vax on.... Det har tagit sin tid..

Nu är jag alla klar med allt tråkjobb och det börjar bli dags för montering, ska bara slipa upp stolparna lite invändigt, kapa bort en del av en dörrkarm och märka upp vart stolparna ska skruvas fast i golvet, sen kan monteringen börja..

Det här är nog det roligaste projekt jag hållt på med i huset hittills.. Kanske för att jag gjort allt helt själv, från Idé till färdigt.. Allt förutom kapning av rören, det fick Alec göra.. Så ska han få fästa stolparna i golvet... Men annars... Mycket jobb själv.. En utmaning... Å det ser ut som att det gick..

Jag måste börja tänka mig för innan jag går ner i gymet och kör på.. Idag kan jag knappt gå, att ta sig upp och ner för trappan är vidrigt.. Jag fick den briljanta idén igår att jag skulle köra raka marklyft efter knäböjen, kändes bra för tillfället, det vart ett bra pass.. Dock känns det mindre bra så här dagen efter.. Och bara tanken på att det kommer att kännas värre i morgon gör mig en gnutta gråtfärdig... Den här träningsvärken var faktiskt inte ens lite skön...

Nej, nu ska jag fortsätta slipa..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar