lördag 24 april 2010

Nytt objektiv och bäverspan..

Jag har haft en superdag idag! En härlig ledig dag..

Började med att sova bort en stor del av dagen, vaknade tio i tio, frukost, duschen och sen åkte jag till Sågmyra.. Lager 157, två tröjor blev det..

Efter Sågmyra stannade jag till i Falun för ett besök på Intersport.. Där hittade jag ett par perfekta flygskor.. Eller, bra kängor som går över fotknölarna..  De flesta olyckor som rapporteras i skärmflygningssammanhang är om det som händer vid start och landning och oftast handlar om stukade fötter eller brutna fotleder. Toppentrevlig och kunnig personal har de på Intersport i Falun, det gillar jag!

Åkte hem, bytte om och sen for jag ner till garaget för ett bänkpass.. Jag trodde jag skulle persa idag men det visade sig att det inte alls gick bra.. Känns ändå som att det är på väg att släppa.. Det går åt rätt håll hela tiden.

Efter träningen blev det lite fika med mor och far.. 17.30 pratade vi om kameror, 17.40 sprang jag ut i bilen, åkte hem och hämtade kameran och sen iväg till MediaMarkt i Valbo.. En stund senare hade jag köpt ett nytt objektiv till min Nikon D60.. Jag har länge velat ha ett bättre -objektiv så nu var det allt dags att jag köpte ett. Ett Nikon 55-200 blev det. Fick en väska, solskydd och ett minne med på köpet..

På väg hem från Valbo ringde jag pappa och fråga om han var sugen på att åka till Skatfors för att spana på bävrar.. Det var han ju så klart.. Plockade upp honom och så åkte vi till skatfors.. Satt i skogen och drack kaffe och försökte ta bra bilder på ån.. Sen gick vi bäversafari.. Såg inte en enda, inte hittade vi deras bo heller, men vi såg en hel del bevis på att de finns där..

Ja men, det var min dag.. i korthet: Shopping-träning-shopping-bäverspaning..

Ska försöka få lite ordning på alla bilder på datorn så kanske det dyker upp några här senare..

Nu är det sängdags..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar