måndag 12 april 2010

Härligt!!

En lunchpromenad i solskenet, fantastiskt vad det gör för humöret.. Jag såg en fjäril, nu är ju våren här på riktigt!

Måndag och åter på arbetet, helgen har varit lugn.. Vilat, tränat och vilat lite till.. Var på bio igår jag och Alec, Avatar i 3D. Riktigt riktigt bra film.. Och en upplevelse att se det i 3D, är som mycket mer att se då.. Skrattade högt år Alec där han satt och duckade för olika saker.. Själv upplevde jag det inte så. Tittade nog på fel saker vid fel tillfällen kan jag tro.. Mycket i min bild var suddigt.. Hur som, 3D eller inte, Avatar bör ses!!

Veckan blir bra, jag känner det på mig.. Idag ska jag ta en välbehövd vilodag, ska strecha ut kroppen igen då det blir bänkträning i morgon.. Åker till Österbybruk efter jobbet för ett bänkpass på en riktigt bänk..

På torsdag måste sommardäcken vara på också, vet inte hur jag ska hinna lösa det problemet. Eftersom vi bor i en backe är det inte bara att byta däcken ute på gatan som jag är van vid.. I garaget går det inte att vara då Novan står där den står och inte är så enkel att flytta på.. Menmen, det löser sig på någe vis...

Var ut och knallade runt i trädgården igår eftermiddag, det är första gången jag går runt huset sen i höstas.. Med Tjabo på axeln stod jag där och spionerade ner i landet, det växer där.. Små gröna blad och knölar letar sig upp ur jorden i mitt nya land.. Jag kommer inte alls ihåg vad det är jag har pillar ner där i jorden så nu är det bara krokusar och påskliljorna jag känner igen.. Ska bli roligt att se om det blir någon grönska där i sommar..

Nej, nu får klockan ta och bli fyra så jag får åka hem och njuta av vårsolen..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar