tisdag 6 april 2010

Kompostbekymmer...

Nu har vi haft två sopkärl i flera år, ett för hushållssopor och ett för kompost.. Hur kan det då komma sig att de fortfarande inte utvecklat kompostpåsen så man kan slänga det som ska slängas i den utan att den går sönder? Det står att kaffesumpen ska i kompostpåsen, och visst går det, om man sen tar påsen och går ut till tunnan med den på en gång.. Och det fungerar bra att slänga matrester där i om man slänger allt i slasken först och sen lägger papper i påsen för att sen flytta över de torra matresterna från slasken till påsen.. Vem gör så? Vem pular papper i påsen och torkar matresterna i slasken? Är jag en slöhög?

Det här verkar ju vara ett oerhört fånigt problem egentligen.. Varför inte bara samla allt som ska till kompostbehållaren i en hink och tömma hela hinken. Då slipper man den där påsen som går sönder. Dessutom bättre för miljön om man skippar påsarna..

Jag är dötrött på kompostpåsar!

För övrigt har dagen varit relativt bra. På lunchen gjorde jag en liten runda på stan för att köpa lite träningskläder, hittade ingenting som jag tyckte om, alla byxor jag provade var för korta i benen.. Jag fick ett telefonsamtal, jag fortsätter att hålla mina tummar och hoppas!  Träningen gick inte alls bra idag, hade nog varit bra med vilodag, den tar jag i morgon.. Nu ligger jag i soffan med datorn i knät. Jag tror jag ligger kvar här ikväll, det var väldigt bekvämt.. :)

Ja, så förutom dåliga kompostpåsar, byxor som är för korta i benen och ett träningspass som inte riktigt ville sig så har dagen varit jättebra.

Nu blire Simpsons!

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar