fredag 15 juli 2011

Energi..

Vilken härlig fredag, inget speciellt alls, bara en väldigt bra känsla i kroppen, full av energi och glädjeskutt, en regnig dag..

Efter jobbet blev det ett böjpass på gymmet, ett skönt pass, kanske inte helt optimalt att jobba in lunchen för att kunna sluta liite tidigare och sen träna med mat i form av kanelbullar i magen.. Men bullar är gott och träningen gick bra..

Efter träningen åkte jag och tittade efter nya blommor till amplarna på farstun, de som är där nu har gjort sitt, Penseer, de är trötta nu. Så, sprang omkring på Bernö handelsträdgård i regnet, det var ju ett sånt där jobbigt regn idag, då det är regn överallt, småttsmått och överallt..
Hem och beundrade den enorma högen ved som kom hit idag, 40 kubik för att vara exakt, det kom med timmerbil och släp.. Nu har vi att göra ett tag, tur vi får låna kap och klyv så det går undan lite..

Alec åkte och fiskade i regnet, han är där än, kommer väl hem vid ett inatt.. Såå, ensam hemma.. Jag har målat naglarna jättelänge, har för mycket olika färger och lätt beslutsångest,,, igår köpte jag fem nya lack, bara sådär, jag behövde dem inte men kan som inte riktigt låta bli.. Nu råkade de bli knallrosa, tröttnar väl i morgon bitti..

Morgondagen kommer att spenderas i Hofors då det är bilutställning och cruising, vi åker dit med Novan vid ett-tiden. Håller tummarna för fint väder..
Innan dess ska jag plantera blommor och förhoppningsvis ta en långtur på cykeln, känner sug efter att svettas ordentligt, ett riktigt svettpass, mmm, endorfiner..




Nu är det kväller!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar