lördag 30 juli 2011

Kinesiska dvärgvaktlar

Men puh vilken dag det blev! Klockan tio började vi med veden, ja vi är ju inte klara än, förra helgen gick en massa tid åt att hålla sig undan regnet och att byta en rem på vedmaskin.. Idag hann vi köra i tjugo minuter innan jag blev orolig för en gammal svets som börjat spricka upp, såå, iväg och hämta svetsen och börja reparera.. Fortsatte och blev klar vid fyra-tiden, nu är äntligen vår vedbod full! Bara mor och fars ved som ska kapas och klyvas nu, den slipper vi stapla iallafall, lastar direkt på släpvagn bara, ska ta det i morgon..

När veden var klar var vi två som tvärslocknade i soffan.. Kvällen har jag spenderat i bilen, tänkte åka och hälsa på farmor och farfar, det var ingen hemma och när jag kom hem till mor och far fick jag höra att de redan åkt till torpet, det är mindre än två veckor kvar tills vi ska dit med och jag längtar!!
Åkte hem igen, vi gjorde ett tredje försök att släppa ut vaktlarna i hönsgården och nu, äntligen, har de växt till sig så pass att de inte kan springa igenom hönsnätet.. Så, vaktlar bor nu med de andra kyckligarna, skönt!

Kom in vid tio-tiden,  jag har pysslat i landet, det är väl vad de flesta 24-åringar gör en lördagskväll? Egentligen borde jag nog inte berätta det....

Aaa, hur som, jag passade på att ta bilder på småttingarna nu när de inte var bakom stängsel..

Kinesisk vaktelhöna


Kinesisk vaktel, vit. 

Kinesisk vakteltupp


Lite dåliga bilder, de far ju runt hela tiden! 

Nu kommer en till bild som jag vill ha hjälp med, Alec hittade en snigel under en sten i hönsgården, den är stor som en skogssniger och är leopardmönstrad, typ.. Vad är detta?

En alldeles ny nyllebild på mig, jag råkade fastna i badrummet med att prova ögonskuggor.. 


Tur sånt händer sent på kvällen så jag inte råkar gå ut såhär, snyggt med olika smink på ögonen, hehe.. 

Nej men, lika bra att slänga sig i sängen nu, det är ju några fler kubik som ska klippas och klyvas i morgon.. 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar