måndag 4 juli 2011

På cykel..

Jag har klarat av den första måndagen efter två veckors ledighet, dagen bara försvann, måndagar har en tendens att göra det.

Kom hem till ett helt nystädat hus, Alec har visst hittat moppen nu, heehe.. Nej då, han använder den faktiskt ibland.. Men idag blev jag väldigt glad när jag kom hem, bara kliva in i ett nystädat hus, skönt! Tack Älskling!

Lagade mat, köttfärslimpa med färskpotatis för att vara exakt, sen hoppade jag upp på cykeln och trampade upp i skogen. Faktiskt första gången jag använder cykeln som träningsredskap, jag kände för motionsträning idag och motion fick jag, puh! Jag måste träna mer, dålig kondis.. Man får det om man inte tränar.. Jag trampade upp efter Korsåvägen, uppförsbacke hela vägen, sen vände jag och fick åka nedför. 12km blev det, det räckte för mig idag. :)
Kan inte begripa varför jag inte bara kan ta det lite lugnt, första gången jag cyklar för motion som sagt, ändå kunde jag som inte hålla tillbaka lite, det kan jag aldrig.. Var spyfärdig när jag var längst bort hemifrån, riktigt kräkig.. TAA IIII! Ta i tills du spyyyyr!!! Det är så jag gör, det är så man ska göra, men kanske inte alla gånger.. :) Jag kan tillägga att jag inte brukar träna tills jag spyr, men man ska passa sig för att dra marklyft efter att ha ätit pannkakor, det slår aldrig fel.. Nog om kräk..

Förhoppningsvis blir det skogspromenad i morgon kväll, det är dags att återuppta promenaden runt Gästrikeleden, vi kom till en etapp som var så tråkig, bara vägar, vägar och vägar och kalhyggen och tråk, ingenting att titta på.. Nu är tanken att ta en annan etapp som omväxling, vi går från Storvik till Rönnåsen, via Kungsberget. I morgon ska vi från Storvik till Åshammar.

Nu ska jag krypa ner i sängen, arbetsdag i morgon och massa jobb att göra, det gillas!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar