lördag 23 juli 2011

Fotodag..

Oh vad jag gillar den nya blixten! Det går ju jättebra att fota macro med blixt, lite krångligt bara att hålla kameran, hålla blixten och knäppa av, jag skulle haft en extra arm,, eller kanske ett till stativ att sätta blixten i.. :)

Idag har jag letat runt efter en ny handjagare, vi köpte en begagnad av grannen förra sommaren, så var jag så dum att jag provade mammas nya Klippo, insåg ganska snabbt att den vi har är kass, jag vill också ha en Klippo, en självslipande suverän Klippo.. Men att vilja ha en sån är jag inte ensam om, Granngården hade sålt slut, Bernö lika så och Järnia sålde bara Husqvarna.. Får beställa en..

Hur som, dagen idag har mest bestått i vedkapning, eller, det blev inte många timmar då det regnat mest hela dagen, skurar, nog för att det går att kapa ändå men veden blir ju så hal och jag blir så blöt! Ska ägna hela morgondagen åt den där vedhögen..

Sitter och halvtittar på en film i väntan på att det ska bli lite mörkare ute, jag ska ut på en liten fotorunda, en kvällsrunda.. krypa runt på gräsmattan och leta sniglar och skalbaggar.. Såå, fram med myggjagaren och kameran i näven..

Här är en bild jag tog idag: Just när spindeln lagat sitt nät efter en hård regnskur fick han napp, här äter han sin nyfångade middagsfluga..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar