torsdag 28 juli 2011

Husqvarna

I förrgår åkte jag för att beställa en ny cylinderklippare, den Klippon jag pratat om tidigare.. Det visade sig att Klippo och Husqvarna är precis samma sak, samma fabrik, samma allt, olika utseende och färg, jag köpte en Husqvarna, vilken grej! Har man som vi en liten gräsmatta finns ingen anledning att ha en motordriven klippare, det går hur bra som helst att klippa med en cylinderklippare, men, stort men, köp en rejäl, en bra klippare.. Det går inte att jämföra den gamla med denna nya.. Jag är så nöjd! Så pass att jag ser fram emot att gräset växer någon cm så jag får ut och klippa igen.. ;)

Full fart hela dagen idag, arbetsdagen gick fort och sen blev det ett rygg/biceps pass på gymmet, det känns som att motivationen är på väg tillbaka med stormsteg, de två senaste passen har varit riktigt sköna och roliga. Äntligen! Jag har inte varit så sugen på att träna de senaste månaderna, har underhållstränat med 3 pass i veckan på gymmet ungefär, bara underhåll.. Sånt som händer ibland, detta kom väl pga skadan jag fick i triceps i vintras, det är inte lätt att tycka det bara är roligt med träning när kroppen är begränsad.. Men som sagt, det känns bättre nu, längtar efter gymmet.. underbart!!


Kvällen har ägnats åt trädgårdspyssel, kycklingarna, Tjabo och jag har varit ute och njutit av värmen som kom tillbaka..
En grön sak som satt bland blåbärsriset..

En plutt

De börjar bli riktigt duniga nu.. 


Ska snart sova, har varit trött varje morgon hela veckan, för få timmars sömn antagligen..
Nu så.

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar