onsdag 2 september 2009

Damprus

Har varit febrig i 6 timmar nu, jag har redan damp! Ligger i soffan och vill göra en massa saker, reser mig upp och trillar tillbaka i soffan, hur okul som helst!

Det är ju tur att jag gör någon glad över att jag är hemma. Tjabo.. Tjabo Tjabo.. Springer fram och tillbaka mellan mig och buren.. Han badade nyss, jag kan stå i källaren och höra honom bada, det tjuter ur honom.. och när han torkar så kör han sitt ljudrace.. Han håller ju på att lära sig att prata.. "Huu eee de då" tjucktjucktjuck... smack.. huu eee de då.. tjuck.. Men bara när han tror att ingen ser, det räcker alltså att jag ligger några meter bort med näsan vänd mot datorn.. men så fort jag tittar blir han tyst..

Joo, det är ju tur jag har något att roa mig med nu iallafall, för att ligga i soffan vid tv--apparaten mitt på blanka dan kan ju få vem som helst att flippa ur..

Hur avslutar jag det här då.. "Nu ska jag gå och göra.... NÄ" "Nu ska jag åka och... NÄ, inte det heller" Jag ska helt enkelt säga.. Nää, nu ska jag ligga kvar här och läsa lite bloggar, kanske kolla expressen för femtioelfte gången idag och sen ska jag.. öh... läsa lite bloggar... eller nått..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar