måndag 21 september 2009

Förstört benpass!

Tänk vad grinig man kan bli när träningen uteblir!

Efter jobbet var jag så trött så jag la mig och sov en timme, eller ja, sov i femmuntersintervaller då Tjabo var sällskapssjuk och lät mig höra det via ett högt gällt skrik.. fint..

Men sen så, vaknade till liv och drog på mig träningskläderna, taggad inför ett tungt böjpass, tunga djupa härligt böjar.. Sparkade igång Alex Nissan Micra och for ner till gymet, men stannade inte, jag bara åkte förbi.. blev så less när jag såg vem som var där.. Den äckligaste gubbe jag vet, en riktig sån där äcklig gammal snuskgubbe., en elak en.. Det ska krävas mycket innan jag vänder utanför gymet, men den människan kan jag bara inte med..

Det som är bra i det hela är att han brukar träna i perioder, några veckor i stöten, sen håller han sig borta i några månader.. såååå.. det finns en fiffig lösning på problemet, ja, två tillochmed.. Det ena alternativet är att jag tränar alla pass i veckan nere i pappas garage, det som är tråkigt är att jag blir själv där.. helt ensammen.. inte så roligt.. Det andra alternativet är att lösa ett måndagskort på ett annat gym.. Kollade med Sofi Lindberg om hon hade lust att köra ett pass med mig på hennes gym i morgon.. på ETC... ska kolla om det här förbättrats något sen jag var där sist, för då fanns det knappt vikter för en tjej där.. I sånt fall så får jag helt enkelt träna direkt efter jobbet.. för ETC ligger ju då i Sandviken..

Ja, vi får väl se hur det blir.. om en månad eller så återvänder jag till Storviks Gym med nya krafter..

Nu blir det soffläge för mig..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar