lördag 26 september 2009

Tvättmaskinsmek..

Jamen det där med att tvätta gick ju sisådär...

Det är ju egentligen ganska klantigt, oftast tvättar jag bara arbetskläder och träningskläder på helgen.. det innebär att man samlar på sig enormt mycket tvätt i "civilklädershögen".. såå, idag hade jag tänkt att ta mig igenom de hela fyra tvättkorgarna med tvätt.. började dock med kuddfodralen till soffan.. men sen när jag skulle plocka upp dem ur maskin så rann det vatten från dem.. tvättmaskinen har gett upp.. IGEN.. det är tredje gången på typ ett halvår.. nu har jag skruvat isär den och konstaterat att det inte är samma fel som de två senaste gångerna.. så, nu ger jag upp, i morgon bitti åker vi in och köper en ny.. tvätten får vänta till i morgon..

I morgon ska jag även hinna med ett besök på villa och hälsomässan på Göranssonska arenan i Sandviken.. fick fribiljetter av en leverantör på jobbet, ska ta med mamma och åka dit och titta lite..

Nu ska jag sätta mig i soffan, äta popcorn, titta på simpsons och sura över den orena tvätten..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar