söndag 14 februari 2010

Mitt projekt..

Kanske dags att visa vad det är jag håller på med i källaren.. Med slipandet och spacklandet som aldrig verkar bli klart..

Så  här ser det ut idag..

Furu.. massor av gulnat gammalt furu..

Det här är tanken.. Försökte få till en ny bild men jag har visst lyckats slarva bort Paint i datorn.. tusan!

Som ni ser så ska räcket bytas ut helt, det blir stolpar med rostfria rör emellan.

Stolparna har jag skruvat ihop av brädor som är 120mm breda. I stolparna ligger klotsar med hål i som ska stabilisera upp stolpen som ska träs över ett järnrör som fästs i golvet med svetsflänsar..

Man tager vad man haver.. Jag arbetar ju på en VVS-grossist.. Då blir det som det blir.. haha..

Mjaa, kanske får slänga upp en bättre ritning här sen och visa..

Och det här är då stolparna som jag har slipat och spacklat på i många timmar nu.. Mest pga att brädorna slog sig och blev sneda allihopa, så jag fick slipa dem plana igen.. Nu har jag iallafall börjat måla, dock bara kvistlacken som har kommit på än så länge, nästa helg ska jag grunda..

Jaa, det var det de.. Nu vet ni vad det är jag slipar på..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar