måndag 1 februari 2010

Äntligen! Det vänder!

Förra veckan var skräp! Det kan ju bara bli bättre, och det verkar som att denna vecka tänker bli riktigt bra!

Alec skriver idag på papper om anställning efter att ha gått som timanställd sen i juni.. Vart lite svajigt på företaget han arbetat hos de senaste åren.. Många varsel och de flesta fick sluta.. Nu är han tillbaka.. Känns riktigt skönt.. Trots att han sen i juni arbetat heltid så känns det ändå tryggt med anställning..

Idag efter arbetet åker vi och hämtar tre kubik ved.. Hur vi nu ska få fram till det vedboden ska bli intressant att se, det är som lite snö där.. Blir alltså ingen träning idag, kommer väl att vara ganska mör efter det.. Vet hur jag kände mig i kroppen efter att ha öst i 10 kubik i vedboden i höstas.. hua! ;)

Nästa vinter blir det nog lugnare, har redan beställt ved för nästa säsong.. Först beställde jag för en årsförbrukning hemma.. sen ringde pappa och sa att han beställt 55 kubik till.. fint hörrö! Dock är inte den kapad, kluven och klar.. Den veden ligger ute i skogen.. Men det kan vara skönt att utföra lite skogsarbete en fin sommardag också.. Faktiskt!

Känner att det kommer att blir lite trixande att hinna med träning i början på veckan.. I morgon har vi möte på banken igen, ska skriva papper, sen är överflyttningen klar..

På onsdag ska jag ta vaccin igen, mot pollen.. Efter den sprutan får jag ju inte anstänga mig.. Doktorn varnar tillochmed för att ha det för varmt i bilen på hemvägen.. haha.. Ja, så ingen träning på onsdag.. Men sen så.. :)

Nej, åter till arbetet.. Det är måndag..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar