onsdag 25 februari 2009

Mina fönster..

Vart en kort arbetsdag idag, jobbade till efter lunch, sen åkte jag till Gävle för veckans besök på lungkliniken.. gick bra idag med, men nu är jag både trött och blå..

Har sen jag kom hem pillat med en massa blommor, planterat om och flyttat runt.. köpte fyra amplar idag.. två bruna och två vita..

Sen knäppte jag kort på alla blommor.. eller, nästan.. de flesta iallafall.. :)

rundvisning:

Vi börjar med köksfönstret.. här står bara blommande blommor.. St. Paula och en lycklig lotta.. vårigt..

Här är fönstret vid matbordet..  Porslinsblommor, st.paula, doftrankor, vandrade jude, aralia och lite annat smått..

Så lilla fönstret i vardagsrummet.. här driver jag just nu upp lite från frö.. vandrande judarna vandrar inte,, de hänger... så är det fem olika sortsers palettblad..

Stora fönstret i vardagsrummet.. på spaljen klättrar två olika sorters passionsblommor.. eller, kristikorsblommor som de också kallas.. hänger gör en porslinsblomma och hjärtan på tråd.. sen är det en gummiplanta, sprätt iväg-blommor, palettblad, svärmorstungor i olika slag, å två sorter som jag inte har namnet på..

Sovrumsfönstret.. fredskalla, murgröna och svärmorstunga.. roligare än så är det inte här.. men grönt och fräscht..

I garderoben har jag blommor på rehabilitering.. de brukar aldrig komma ut härifrån.. men man kan ju alltid hoppas..

Mitt kontor, och mitt favoritfönster.. haha. det är rooosa, och fullt av porslinsblommor. bara porslinsblommor.. tyvärr är det inte en enda som blommar ännu, men så fort det blir lite mera vår så.. :) det är faktiskt bara två av dessa som har blommat förut.. de andra är nya.. ska bli roligt att se hur det blir.. :)

En Tjabo, han står inte i fönstret men han tycker om att göra det ibland.. han är ju iofs ingen blomma.... men han är grön iallafall.. så här får vara med här..

Jaa, men då har ni sett mina fönster.. det var väl trevligt... :)

Nu är jag riktigt trött och ska gå och lägga mig på soffan..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar