lördag 21 februari 2009

Renoveringsplanerna..

Fick för några dagar sen ett sug efter att renovera igen.. men nästa sak att göra är att fixa badrummet, och det har jag ingen kunskap om.. måste ha hjälp där.. ska kolla ut kakel och klinker i veckan tänkte jag..

Måste försöka göra en riktig lista över det som ska göras, göra lite kostnadskalkyler och tidsplaneringar..

Det största projektet vi har framför oss är att bygga ut garaget, och innan vi gör det så ska huset värderas om, ska låna upp på huslånet till garagebygget. Såå, innan huset värderas om ska följande göras:

  • Badrummet ska renoveras, klinkra, kakla, bygga en möbel med handfat, ny blandare och duschkabin. Golvvärme om det inte blir för mycket krångel.
  • Hallen ska få klinker på golvet, även här ska golvvärme in.
  • Fasaden ska målas om, färgbyte från brunt till grått.
  • Taket ska fixas, troligen behövs bara en påstrykning med asfalt.
  • En vedbod ska byggas, och för att den ska kunna byggas lär vi fälla några träd.
  • Kaminen i källaren ska bytas ut och skorstenen ska få mantelplåt.

Jaa, och sen är det dags för garagebygge.. hrrrm.. Ja det är ju bara att ligga i.. det jag gruvar mig för mest är badrummet... för jag kan ingenting om sånt.. absolut ingenting.. Hoppas på att slippa byta ut allt där inne, hade ju varit skönt om det bara var att riva våtrumstapeterna och sätta kakel direkt, men har vi otur lär ju allt där under bytas ut.. hualigen! Garagebygget har jag inte ens försökt att tänka på ännu, har fixat situationskartan, så det är klart.. ska sätta mig och göra ritningarna någon helg framöver.. räkna på hur stort vi får bygga innan vi kommer för nära grannarnas tomt..

Blabla.. nu ska jag slänga i en maskin tvätt och sen bär det av mot gymet och dagens första träningspass bestående av rygg, baksida axlaroch biceps..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar