måndag 16 februari 2009

Sjuka arbetsag..

Idag började min tredje arbetsvecka på jobbet..

på förmiddagen åkte min arbetskamrat iväg till tandläkaren med sin son.. sen fick chefen ett telesamtal som ledde till att han åkte hem, familjen.. JA, och där stod jag med en snubbe från Huddik som höll på att installera ett nytt system, en handfull elektriker och några kunder... Ensam på jobbet efter två veckor.. fint.. en stund senare gick larmet på och en sur gubbe från Securitas ringde och bad om koden, jag vart som lite paff, trodde jag stängde av larmet i tid.. men icke.. efter runt femte försöket kom jag på rätt kod.. han vart nästan nöjd.. Sen slocknade hälften av alla lampor i lokalen.. fiiint...

Jao, sen kom min arbetskamrat tillbaka och jag fick jääkligt bråttom att stoppa i mig lunchen och gasa in till Gävle, sjukhusbesök igen då...

Jao, och efter det åkte jag tillbaka och jobbade några timmar till.. inte så skönt lär jag säga., blir riktigt trött efter de där sprutorna.... menmen, det går ju.. :)

Ska jag vara ärlig så var nog detta den bästa arbetsdagen hittills.. idag hände det en massa grejer.. det är skoj.. sen att vissa saker som hände idag inte alls är så skoj är ju bara att beklaga.. sånt händer...

I morgon följer Tjabo med till jobbet, då blir han glad, och kunderna bli glad, många som har frågat efter honom nu... så i morgon blir alla glada.. :)

Soffan hela kvällen för mig..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar