fredag 1 oktober 2010

Arbetsledning..

Ooops, tankar började snurra i mitt huvud och vips har jag anmält mig till en kurs på högskolan i vår.. Det är en sån där bra-att-ha kurs i "Arbetsledning".

"Din förmåga att som arbetsledare skapa ett hälsosamt och produktivt arbetsklimat är en kritisk faktor för framgång. För att kunna skapa detta behöver du bland annat känna till ledarskapets betydelse, särskilt med avseende på relationsbyggande och kommunikation, hur individer i grupp relaterar till varandra och hur du ska organisera för att ta till vara människors resurser. Därför tar kursen upp grunderna i ledarskap, kommunikation, coaching, gruppdynamik och organisation. Dessutom övar du dig i argumentation, förhandling och övertygande presentation. All inlärning bygger på att den lärande är aktiv, så diskussioner och uppgifter utgör en del av examinationen."

Mycket intressant.

Kursen startar vecka 3...

Hittade även en matematikkurs som jag känner att jag behöver gå, så jag anmälde mig och den startade förra veckan, jag ligger redan efter alltså.. Bara å sätta fart.. Impulsplugga.:) Den går på 15% av heltid så det bör inte vara några problem att hinna.

Idag är det två veckor kvar tills paramotorutbildningen börjar.. Om två veckor är jag på plats i Orsa och just denna tid om två veckor har jag genomfört min första dag på utbildningen.. Jag hoppas att jag om exakt två veckor har alla ben i kroppen intakta. Hela och fina...

Vad mycket det vart nu då.. Roligt det..

Nu måste jag få nå mat i magen...

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar