torsdag 21 oktober 2010

Varva ner,,

Fullt ös bara, jag har fortfarande inte riktigt landat sen jag kom hem från Orsa, kläderna ligger kvar i väskan, mitt kontor är fyllt med flygutrustning så här ligger jag i vardagsrummet med datorn i knät.. Ska röja i morgon, montera ihop min fina maskin och försöka varva ner lite..

Instruktören ringde i morse och berättade att prognosen ljög, det var perfekt flygväder i Orsa, grrr!! Tusan var trött jag blir.. Samtidigt var det skönt att komma hem.. Ju mer jag är borta desto mer älskar jag att vara hemma i mitt fina hus med min sköna säng och min fina Alec. Någon som vart hyperglad över att se mig var Tjabo.. När jag öppnade ytterdörren och sa heeeej Tjaabo så stack han fram huvudet från buren, där satt han en lång stund och bara tittade på mig, pupillerna krympte och blev pyttesmå.. När jag kom fram till buren flög han på mig och sen satt han som fastklistrad på min axel hela kvällen.. Trevlig kråka det där..

I morse ringde klockan 08.00 och jag klev upp, fick mig en riktig kopp kaffe som smakade alldeles ypperligt bra efter en vecka med snabbkaffe.. Sen packade jag bilen ännu en gång och begav mig till Forsmark.. Sen vidare till Östhammar, tillbaka till Forsmark och sen Österbybruk för träning.. Efter det for vi hem och jag klev innanför dörren vid åttatiden, en heldag i bilen igen..

Jag gick och la mig för en stund sen men sen klev jag upp igen, jag gav upp helt enkelt, för mycket saker som snurrar i mitt huvud, mest en syn av en propeller som bara snurrar.. Smått frustrerad är jag över att jag bara hann med ett flyg under min utbildning, samtidigt är jag förväntansfull över vad de kommande månaderna ska bjuda på för flygning.. Som om inte det vore nog så börjar jag nu bli lite nervös över SM som är på gång, en månad kvar nu, formen är bra men jag får inte riktigt till det, det blir hårdträning nu sista veckorna.. Sista chansen för mig att sätta det där sabla Nordiska rekordet som jag så gärna vill ha!

Ja, nu har jag pladdrat av mig lite så jag gör väl ett nytt försök till att få lite nattsömn..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar